مقالات

همه چیز درباره کاغذ دیواری که لازم است بدانید

مزیت کاغذ دیواری به رنگ

یکی از مزیت های والپیپر به رنگ، اینه که اگر بخواین از اون استفاده کنید، نیاز نیست که کل اتاق رو جمع آوری کنید. اگر دیوارهای صافی داشته باشید، کافیه فقط کمی اثاثیه منزل رو جابجا کنید تا بتونید کاغذدیواری رو نصب کنید. همچنین نصب کردن اون هم ساده تر و سریع تر از رنگ کردن هست.

یکی دیگه از مزیت ها این روش تزئین خانه، دارا بودن طرح ها و رنگ های مختلف هست. شما می تونید اتاق کودک رو با والپیپرهای کارتونی و فانتزی تزئین کنید، اما این امکان تقریبا در رنگ کردن وجود نداره.

کاغذهای دیواری نسبت به رنگ مقرون به صرفه تر هستن. درسته که در هنگام  نصب باید قیمتی کمی بیشتر از رنگ پرداخت کنید، اما به هر حال والپیپرها دوام بیشتری دارن. البته این قیمت خیلی زیاد نیست؛ یعنی هر فردی با تقریبا هر درآمدی میتونه به راحتی از کاغذدیواری بهره ببره و خونش رو با اون تزئین کنه.

 

سادگی تمیز شدن کاغذ دیواری هم یکی از مهم ترین مزایای اون هست. کاغذدیواری برعکس رنگ میتونه به راحتی با مواد شوینده تمیز بشه.

نحوه مراقبت از کاغذهای دیواری یا والپیپر

نیازی نیست که خیلی در این مورد سختگیری کنید. اگر فرزند کوچک ندارید که دیوارها رو خط خطی کنه یا وسواسی نیستید که دیوارها رو به سختی بسابید، مشکلی نخواهید داشت! بنابراین:

1- کاغذهای دیواری رو خیلی نشورید.

2- کاغذ دیواریها رو به وسیله جسم تیز، خط نندازید.

 

چطور یک کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب کاغذ دیواری ، به محل نصب اون بستگی داره. به طور مثال در اتاق کودک باید طرح های فانتزی و کودکانه وجود داشته باشه، در اتاق خواب رنگ های آرامش و بخش و در آشپزخانه هم نباید رنگ های خیلی سفید و روشن نصب بشن، چون ممکنه کثیف بشن.

 

بنابراین یکی از بهترین راه های تزئین خانه، کاغذ دیواری هست. نصب کاغذهای دیواری می تونه خیلی بهتر از رنگ باشه، به دلیل مزایایی که در بالا خدمتتون گفته شد. همچنین والپیپرها مقرون به صرفه تر هستن؛ یعنی هم قیمت مناسبی دارن و هم عمر زیادی. اکثر اونها تا 15 سال عمر خواهند کرد. پس می تونید برای تزئین خانه و تکمیل دکوراسیون داخلی تون، از کاغذدیواری استفاده کنید. همچنین اگر نظر یا تجربه ای در این زمینه دارید، حتما با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *